bon tardi!

31 augustus 2017 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Goeie avond allemaal!

mijn eerste weekje zit er al weer op!  en wat heb ik al veel gezien. De eerste dag zijn we opgehaald op het vliegveld door onze huisbaas Dani, wat een leuke man is dit! hij heeft ons de eerst middag meegenomen naar de supermarkt en heeft ons de stad van curaçao een beetje laten zien.  Ik had best last van een Jet-Lag, ik wilde vroeg gaan slapen en was om 6 uur al weer wakker. De eerste dag ben ik naar mambo beach gegaan, dit is het dichts bijzijnde strand bij ons huis. 's avonds al gelijk opstap geweest naar Cabana. dit is op het strand van Mambo Beach. hier was ik eigelijk veelste moe voor maar het was wel heel gezellig.

IMG_5337

de volgende dag heb ik mijn autootje gehuurd want dit is echt nodig op curaçao, alles ligt heel ver van elkaar vandaan en ook is best gevaarlijk om bijvoorbeeld een scooter te berijden hier. daarna zijn we gelijk naar de andere kant van het eiland gereden naar Grote Knip. wat was dit gaaf! super blauw water en een super mooi strand. echt mijn favo strand! die avond heeft een huisgenoot lekker eten voor ons gemaakt.

IMG_5362  IMG_5429

dag 4 zijn ik en viveca met esmee en twam meegegaan naar de blauwe kamer, wauw! wat een ervaring. we zijn vanaf een strandje naar de rotsen gevaren met een kano (dit was best zwaar) daar was een smalle doorgang de rotsen in en weerkaatst het licht op de zee, en vanaf de zee die kamer in. waardoor je echt een mooie verlichte kamer krijgt.  die avond zijn we naar wet en wild gegaan. dit is ook een feest op het strand, dit was ook super gezellig!

P1010038

de volgende dag zijn weer Viveca, Twam en ik naar een strandje gegaan, waar we allemaal nieuwe mensen hebben leren  kennen. daar hebben we allemaal wat vlees meegenomen en had 1 iemand een BBQ mee. dit was een geweldige ervaring.  Die avond zijn we naar Zanzibar geweest. dit zou het leukste feestje van de week zijn, maar helaas was er een rock band die niet echt leuk was dus zijn we doorgereden naar Cabana om daar boxen te kijken, ook heel leuk!

mijn eerste stage dag was Maandag. en wat een verschil is dat met Nederland. Ik werd de eeste dag een beetje aan mijn lot overgelaten en ze keken niet echt naar mij om. gelukkig was dit de 2e en 3e dag veel beter. ze begeleiden mij nu goed en leggen alles goed uit. iedere dag zijn we om 3 uur klaar met stage en gaan we nog even zwemmen bij mambo beach omdat deze het dichtste bij is. want om half 8 's avonds is het hier al donker en moet je niet meer op het strand zijn.

Ik hoop dat  jullie het leuk vonden om te lezen over wat ik allemaal heb meegemaakt in mijn eerste week! en als jullie nog tips of leuke reacties achter willen laten mag dit altijd, super leuk. tot op mijn volgende blog!

1. Christianne:
    31 augustus 2017
    Hee dames leuk om te lezen dat jullie het goed hebben daar geniet van jullie avontuur en succes in jullie stageperioden :-)
  2. John:
    31 augustus 2017
    Nou,ik brn blij dat je het naar je zin hebt Sam dus ik dan ook niet wachten tot wij daar aankomen zodat je ons de mooie plekjes kan laten zien!
  3. Bianca alias mams:
    31 augustus 2017
    Prachtig om te lezen Sam wat je op een korte tijd al allemaal gezien en mee gemaakt hebt. Ben blij dat t er leuk en gezellig Is!! En wij tellen afen wat je stage betreft..gewoon in de Curaçao modus zetten en Papiamento sprekendan red je t welik kijk al uit naar de volgende ervaringen!
  4. Oma paulette:
    31 augustus 2017
    Leuk om alles te lezen van je dagen,blij dat je het naar je zin heb,Geniet er van ,liefs van ons,xxxx
  5. Corry:
    Mooie verhalen Samantha.
    Fijn te lezen dat de begeleiding op stage nu goed gaat.
    Blijf genieten!
  6. Rinus Geense:
    31 augustus 2017
    Wat een avontuur voor je Sam, gelijk al ingewijd in de gewoonten van het eiland, gelukkig krijg je nu goede begeleiding bij je stage, ik kruip bij je moeder in haar koffer als ze naar jou komen, ben gek op het temperatuurtje daar. Veel succes en plezier, ik vind het leuk om je te volgen, groetjes, Rinus.